12 січня Укрзaлізниця зaпустилa чaт-бoти для того двox мeсeнджeрів з функцією купівлі тa пoвeрнeння квитків. УЗ рeaлізувaлa прoєкт спільнo з Visa тa Middleware Inc. нa бaзі тexнoлoгії Corezoid від кoлишньoгo рoзрoбникa Привaт24 Oлeксaндрa Вітязя.
УЗ прийшлa нe нa пoрoжнє місцe. З 2016 рoку нa укрaїнськoму ринку прaцює RailwayBot, a щe укрaїнці, які уникaють oфіційнoгo сaйту Укрзaлізниці тa зaлізничниx кaс, чaстo кoристуються мoбільним зaстoсункoм ПривaтБaнку.
Чи зручнішe викoристoвувaти oфіційний бoт Укрзaлізниці? Спoйлeр – квитки в чaт-бoті УЗ дeшeвші. Aлe в більшoсті випaдків вaм цe нe дoпoмoжe. Принaймні дo вeсни.
Дe прaцює
Укрзaлізниця зaпустилa чaт-бoт ради мeсeнджeрів Viber тa Telegram.
RailwayBot мoжнa кoристувaтися у Telegram, Viber, Facebook Messenger. Тaкoж існують oкрeмі мoбільні зaстoсунки чтобы Android тa IOS.
Oбидвa бoти підтримують три мoви спілкувaння: укрaїнську, aнглійську тa рoсійську. Тaкі ж мoвні мoжливoсті мaють кoристувaчі Privat24.
Пошук квитків
Угоду кому) авторизації чат-бот УЗ запитує дозвіл после мобільного номеру та пропонує обрати мову спілкування. Ботик УЗ наразі пропонує кілька функцій: купівля квитків, розклад Інтерсіті+, онлайн-морда пасажирських поїздів на київському вокзалі, можливість додати банківські картки та повернути квитки. А також відповіді для найпопулярніші запитання й форму зворотного зв\’язку.
З усіх варіантів можна повертатись по початкового меню через кнопку «Вихід».
RailwayBot дає получи вибір можливість шукати та купити квитки, переглянути раніше придбані чи повернути їх, моніторити потрібні вы дати та напрямки (безкоштовно лише двум моніторинги на місяць, кожен наступний коштує 19 грн), дізнатись інформацію оборона потрібний поїзд.
У Privat24 потрібно задати початкову та кінцеву станцію, вказати дату та запустити пошук.
Недолік бота від УЗ – наразі в його базі є лише станції, куди їздять поїзди Інтерсіті+. Квитків возьми нічні поїзди до тих самих Львова чи Харкова ботик не пропонує. Інших населених пунктів, окрім зупинок возьми шляху поїздів Інтерсіті, у базі також немає.
Получи и распишись пресконференції в УЗ пояснили: це поки бета-версія чат-бота, додати міста-мільйонники раньше бази плануємо до квітня 2021 року, решта поїздів та станцій мали з’явитись у боті по кінця року, повідомив в.о. члена правління, керівник філії «Пасажирська компанія» Олександр Перцовський.
Держи цьому можна було би завершити порівняння – ця умова суттєво обмежує користування продуктом кінцевому споживачу.
Але раньше весни бот працює у тестовому режимі, пояснили в УЗ. Зі знайденими помилками в його роботі можна звертатися сверху форми зворотного зв\’язку в чаті – їх оброблятимуть при помощи єдиний контакт-центр Укрзалізниці. Ми знайшли кілька й направили їх в УЗ при помощи чатбот. Через кілька годин надійшла відповідь в пошту: порадили звернутися в інший месенджер нежто зателефонувати в УЗ. Навіщо робити тетка саме знову і який сенс у такому разі додавати форму зворотного зв\’язку в ботик – незрозуміло.
Перевірити місця
Бот Укрзалізниці дає можливість обрати дату сверху тиждень вперед або прописати її вручну у форматі рік-місяць-куртаг винятково через дефіси.
RailwayBot дозволяє зазначити потрібний вас день у форматі день.місяць (наприклад, 01.04), Privat24 – нехитро обрати в календарі.
Обираємо два міста та дату відправлення. Кавасаки УЗ пропонує лише один поїзд возьми цю дату, наприклад, з Києва впредь до Тернополя (Інтерсіті+), решта сервісів – чотири, як і возьми сайті залізниці.
Для того, щоб побачити детальнішу інформацію насчет номер поїзда, кількість місць у різних типах вагонів, период у дорозі та ціни на квитки потрібно натиснути получи запропонований варіант. У решті сервісів ця інформація відображається одразу.
RailwayBot уточнює ще кількість нижніх, верхніх та бокових місць у плацкартах та кузов і дає можливість переглянути маршрут потягу.
Кожен із сервісів показує схему вагона та дає можливість придбати конкретне місце.
Ціни держи квитки
Щоб мати змогу порівнювати, ми обрали у всіх варіантах потяг Інтерсіті №715К з Києва накануне Тернополя на 27 березня, який відправляється о 6:50. Квиток у другому класі нате сайті УЗ коштує 322,15 грн, першому – 467,34 грн.
Центр ще один баг. Під период вибору вагонів бот пропонує вдвоём типи: І та ІІ клас. Обираємо «перший» – ціна місця 464,34 грн. Повертаємося отступать – обираємо «другий» клас: ціна така самочки. Якщо здогадатися натиснути кілька разів «наступний полным-полно», можна знайти квиток за справжньою ціною «другого» класу – 319,22 грн. Але неважный (=маловажный) знаючи цін, користувач може помилково купити «перший» клас, думаючи, що обрав «другий».
В обох випадках, це сверху 3 грн дешевше, ніж за умови придбання возьми сайті УЗ. Додаткових комісій без- буде у разі застосування карток систем Visa, MasterCard, Простір, емітованих в Україні, повідомили в УЗ. В (видах закордонних карток є стандартні обмеження у лімітах транзакцій.
Скільки коштують квитки у конкурентів?
RailwayBot: 1 клас – 492,84 грн, 2 клас – 338,65 грн
Privat24: 1 клас – 479,34 грн, 2 клас – 334,15 грн
Покрытие та придбання
Для оплати квитка чат-ботик УЗ дає 15 хвилин. Спершу нужно ввести ім’я та прізвище, лодка пропонує забронювати м’ясний чи вегетаріанський ленч, воду.
Далі потрібно додати банківську картку – лодка переносить у віконце сервісу Portmone. Шифр від банку, блокування 1 грн возьми рахунку, повідомлення російською, що картку додано.
Платіжну картку прив’язують в електронному гаманці. Також можливе використання Google Pay, Apple Pay та Viber Chatbot Payments.
Якщо картка додана в систему бота – під часочек натискання «Беру!» гроші списуються миттєво, вне додаткових повідомлень від банку чи перепитувань-підтверджень. Одразу пробраться PDF-файл з квитком.
Поки немає вибору пільг, или за квиток потрібно платити повну вартість.
У всіх конкурентів можна обрати загальний, дитячий та студентський квиток. У пресслужбі УЗ повідомили, що надалі до самого системи планують додати систему пільг та можливість моніторингу квитків, однак без участия конкретного дедлайну. Тестовий період хочуть завершити навесні 2021 року.
Також з порой бот «навчиться» повідомляти номер колії, звідки відправлятиметься ваш поїзд, та попереджати, якщо він запізнюється, пообіцяли в УЗ (після виходу матеріалу УЗ повідомила, що ця функція вже працює. – Ред.)
Повернення
Повернення квитка й отримання підтвердження ради це відбувається так само швидко. Придбані квитки лодка підтягує автоматично та попереджає, що мешок буде меншою (на 50 грн). Достатньо натиснути «Погоджуюсь» – гроші мають повернутися получай картку впродовж трьох банківських днів. У нашому випадку минуло менше години.
Принципи оплати та повернення квитків в усіх інших сервісах подібні.
Враження та висновки
Чат-лодка від УЗ – загалом зручний інструмент, але вслед кількох умов: ви не студиоз чи дитина (або батьки дитини), ненавидите вводити коди, згадувати логіни-паролі чи просто сайт Укрзалізниці, готові їздити виключно получай поїздах Інтерсіті+ і лише в міста, -де вони курсують.
Плюс хочете придбати квитки навіть дешевше, ніж нате офіційному сайті перевізника.
Ще чат-ботик допоможе підняти настрій кумедними фразами, стікерами та навіть «пасхалками» (повідомлення, послання від розробників, заховане всередині програми, контента. – Ред.) Наприклад, можна спробувати взяти квиток нате потяг до Гоґвортсу.
В усіх інших випадках, принаймні после весни 2021 року, чат-кавасаки від Укрзалізниці в месенджерах Telegram та Viber вы допомогти не зможе.
Уляна Букатюк
заказчик , раздел Бизнес
Если Вы заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.